Liszttől Bartókig

Kamarazenei koncertsorozat a Tavaszi Fesztivál keretei között a Zeneakadémia Solti termében

Koncertsorozatunkban négy hangversenyen keresztül mutatjuk be Liszt és Bartók kamarazenéjét, mindezt kortársaik, azaz az európai zene legkiválóbbjai (Wagner, Debussy, Sztravinszkij) alkotásainak tükrében.

Közismert, hogy Liszt munkássága jelentős hatást gyakorolt, ha nem is a következő nemzedékekre, de annál inkább a huszadik század első felének zeneszerzőire, közöttük Bartókra is, aki az akadémiai székfoglalójában is Liszt hatásáról értekezett. Lisztnél, aki a “legromantikusabb” zeneszerzők egyike, a huszadik század első felében újnak számító irányzatok, mint például az impresszionizmus, a tonalitás felbomlása, vagy a népi ihlet, mind kimutatható. Sorozatunk három hangversenyén ezeknek a hatásoknak az íveit vizsgáljuk Liszttől Bartókig.

Utolsó koncertünk pedig egy legendás estét elevenítünk fel, amikor Bartók Párizsban Henry Prunières szalonjában adott házikoncertet, és a közönségben olyanok ültek, mint Sztravinszkij, Ravel, Symanowsky, vagy a «Hatok csoportja».